sobota, 29 października 2016

TOP 3 KSIĄŻKI HALLOWEEN 2016




MIEJSCE 1



Książka "Demonolodzy" to wstrząsające archiwum spraw Warrenów - wybitnych amerykańskich demonologów, tropicieli zjawisk paranormalnych, ludzi uznanych przez Kościół i współpracujących
z duchownymi różnych wyznań. Książka ta, to przede wszystkim kopalnia wiedzy z dziedziny demonologii. Omówienie ogromu przypadków, zapoznanie z wieloma sprawami. Nawiedzone domy, niebezpieczne rytuały, duchy, demony. 


"Wszystko, co mówię, opieram na własnym doświadczeniu. Byłem przypalany przez te niewidzialne demoniczne siły. Byłem poniewierany i kaleczony. Duchy żłobiły znaki i symbole na moim ciele. Rzucały mną po pokoju jak lalką. Ramiona miałem powykręcane tak mocno, że czułem to przez tydzień. Niespodziewanie zapadałem na różne choroby, które miały mnie odwieść od moich dociekań. Pojawiały się przede mną przybierające fizyczną postać monstra, grożąc mi śmiercią, zniszczeniem mojej rodziny i pośmiertnymi mękami. (...) Jeśli chodzi o dowody - kontynuuje Ed- mam tysiące godzin nagranych wywiadów (...), zbiór przedmiotów i substancji (...), fotografie zjawisk demonicznych, nagrania"

RECENZJA: KLIK

MIEJSCE 2


Szatan jest tu, w lodowatej sypialni waszyngtońskiego mieszkania, w ciele zwykłej, małej dziewczynki…
Dwunastoletnia Regan zaczyna bawić się tabliczką spirytystyczną. Nieświadoma konsekwencji tej z pozoru niewinnej zabawy nawiązuje kontakt z bytem przedstawiającym się jako Kapitan Howdy. Wkrótce w jej otoczeniu dochodzi do paranormalnych zjawisk, a dziewczynka przejawia objawy opętania. Ponieważ lekarze są bezradni, jej matka prosi o pomoc duchownych. Jeden z nich podejmuje się odprawienia egzorcyzmów. Rozpoczyna się walka o uwolnienie dziewczynki z rąk demona. 


MIEJSCE 3


 Książka "Głowa pełna duchów" to według mnie "Egzorcysta" nowego pokolenia. Gratka w szczególności dla fanów kina i literatury grozy - ze względu na liczne nawiązania do horrorów, Lovecrafta,  ciekawostki dotyczące dorobku tej  jakże mrocznej dziedziny. Znajdziemy tu nawet poruszenie tematu egzorcyzmów Papieża Franciszka w Watykanie. Jednak przede wszystkim jest to książka mocna. I takich książek mi brakowało. "Głowa pełna duchów" to idealna książka na długie wieczory. Z pewnością sprawi, że zasypianie nie będzie już takie jak dotychczas. Jeśli nastawicie się na dobrą, realistyczną lekturę i opisy rodem z dobrego horroru - z pewnością się nie zawiedziecie. Z każdą stroną robi się coraz mroczniej, a akcja nabiera tempa.

RECENZJA: KLIK


Może macie inne propozycje na tegoroczne spędzenie Halloween? Piszcie w komentarzach! Szukam czegoś dla siebie. :) 

8 komentarzy:

  1. Nie lubię takiego gatunku, ale myślę, że jak wybrałaś książki na Halloween to są one straszne :d

    OdpowiedzUsuń
  2. O Egzorcyście trochę już słyszałam i jestem bardzo ciekawa tej książki :) Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam chyba nigdy tak STRASZNEJ książki, jak każda z tych przez Ciebie tu opisywana :D; nie mówię nie, może kiedyś się przekonam - fakt faktem, że na Halloween pasują jak ulał. ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie często chwytam po horrory i taką literaturę, jednak przyznaję, że czasami mi się to zdarza. Po Demonologów na pewno w przyszłości sięgnę, być może sprezentuję sobie na gwiazdkę :D

    Pozdrawiam
    I feel only apathy


    OdpowiedzUsuń
  5. A ja bym od siebie polecała "Rogi" Joe Hilla, bo jest tam dreszczyk niepokoju, a jednocześnie to coś lżejszego niż "Demonolodzy" bądź "Egzorcysta". :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O pierwszej książce nie słyszałam, ale wydaje się być bardzo ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Co prawda Halloween już za nami, ale wciąż po takie książki można sięgnąć, nieprawdaż?

    O pierwszej pozycji bardzo dużo słyszałam i jestem jej niezwykle ciekawa - historia Warrenów jest naprawdę intrygująca. Na pewno kiedyś zakupię, bądź wypożyczę i przeczytam. :)

    Pozostałe dwie pozycje nie do końca do mnie przemawiają, może kiedyś przeczytam, ale nie mam stuprocentowej pewności...

    Pozdrawiam cieplutko!
    Ola aka Zaczytana Iadala

    OdpowiedzUsuń

Pisząc komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych.