sobota, 3 lutego 2018

CZASAMI WARTO WRÓCIĆ DO POCZĄTKU!




Pod Samotną Górą, gdzie władze sprawują trolle, powstaje spisek mający na celu obalenie tyrana zasiadającego obecnie na tronie. Władcy tak nieprawego i okrutnego, że jego rządy muszą zakończyć się jak najszybciej, by nie doszło do tragedii. 
Marc, jeden z głównych bohaterów powieści, jest prawą ręką przywódcy sprzysiężenia. Jego pozycja sprawia, że chłopak drży zarówno o życie swoje jak i ukochanych bliskich. 
Przez Pénélope Anaïs straciła szansę na zostanie królową. Teraz ojciec, książę d’Angoulême, daje jej ostatnią szansę, by przekonała go o swojej użyteczności – musi znaleźć dowód, że chłopak, którego kocha, spiskuje przeciwko władcy.
Oboje są w wielkim niebezpieczeństwie. Wystawieni na wiele prób będą musieli udowodnić, co jest dla nich najważniejsze. Czy będą w stanie zaryzykować? Czy ułożą sobie razem życie? Jak trudne jest lawirowanie pośród skomplikowanych politycznych rozgrywek? 

Z reguły książki o polityce są nudne dla zwyczajnych, niezainteresowanych tematem czytelników. A już w szczególności dla młodzieży. To przecież droga przez mękę, może nawet większa niż szkolne lektury. Ale nie w przypadku "Niedoskonałych"! To książka, w której polityka gra pierwsze skrzypce, ale to w końcu polityka Trollus - miejsca zamieszkanych przez trolle. Niezwyczajne. I choć polityka, walka o władzę to główne wątki tej książki to dużą rolę odgrywa również miłość, przyjaźń i poświęcenie. Wszystko to otoczone magią i baśniowym klimatem, który nie zgasł
w żadnej książce z tej serii, wręcz przeciwnie - im dalej, tym bardziej się rozżarzał. 

Dla jasności, "Niedoskonali" to prequel "Porwanej pieśniarki", tom 0,5. Autorka co prawda zakończyła historię Tristana i Cecile, więc powrót książki z tego uniwersum był dla fanów wielkim zaskoczeniem i nie lada gratką. W "Niedoskonałych" Danielle L. Jensen bardziej skupia się na politycznych rozgrywkach niż na miłości. Wątek miłosny w tej powieści jest piękny i bardzo subtelny. Dużo bardziej delikatny niż w głównej serii. Nie warto więc nastawiać się na płomienny romans. Ale uwierzcie mi, że to dobrze, bardzo dobrze. To sprawia, że książka jest nietypowa
i oryginalna, świetnie wyróżnia się wśród tych dostępnych na wydawniczym rynku.

Reasumując, "Niedoskonali" to świetny prequel! Obowiązkowa lektura dla fanów Trylogii klątwy. Książka, która przedstawia te  powszechnie znane jako przerażające i obrzydliwe trolle w całkiem nowej wersji. W wersji, w której nie da się nie zakochać. Sięgnijcie po tę książkę koniecznie, ale jeśli wcześniej nie mieliście do czynienia z "Porwaną pieśniarką" i kolejnymi tomami - najpierw warto to nadrobić! 

Za możliwość lektury dziękuję Wydawnictwu Galeria Książki

13 komentarzy:

  1. Pod względem literackim trole brzmią interesująco :D jednak odpuszczę tę pozycje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może kiedyś się skuszę, bo to jak najbardziej moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam jeszcze tej trylogii, ale kiedyś się pewnie za to zabiorę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Za mną dopiero pierwszy tom i nie wiem, kiedy poznam dwa kolejne i ten dodatek...

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam za sobą dopiero 1 tom ale już nie mogę się doczekać aż nadrobię reszte!

    OdpowiedzUsuń
  6. Już tyle się nasłuchałam o tej trylogii, że muszę ją w końcu kupić :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Zastanawiałam się nad tymi książkami i chyba serio się skuszę :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę najpierw przeczytać 1. część. :D Nie mogę się doczekać, bo to bardzo zachwalana trylogia. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie miałam okazji zapoznać się jeszcze z tą trylogią, jednak mam zamiar to zrobić w najbliższym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cholera, ta wszyscy się zachwycają tą Trylogią klątwy że chyba już nie mam wyjścia i muszę się za nią zabrać, tym bardziej że całość czeka na mnie an czytniku :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie słyszałam o tej trylogii, ale póki co nie mam czasu na nic nowego.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie mam czasu na tę powieść. Odpuszczę ją sobie

    OdpowiedzUsuń
  13. Przede mną wszystkie pozostałe części, mam w swojej biblioteczce drugi tom, będę musiała od kogoś pożyczyć pierwszy i zabrać się do czytania, bo jestem ciekawa, czy to naprawdę tak dobra fantastyka ;)

    OdpowiedzUsuń

Pisząc komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych.