wtorek, 20 października 2020

INA NACHT "SPRAWDŹ, CZY KTOŚ ZA TOBĄ NIE STOI"

 



Mroczna seria z Kotliny Kłodzkiej…

Tłumaczka Sonia zmuszona jest do przeprowadzki do osady Białe – w rodzinne strony swojej dziewczyny Kai. Myślała, że jej życie, choć teraz może nieco trudniejsze, będzie ustabilizowane. Miała zastać tu ukochane ciszę i spokój. Jeszcze nie wie, jak bardzo się przeliczyła…

Karina to policjantka, która dostała pracę w kłodzkim wydziale kryminalnym. Koledzy z pracą nie dają jej zapomnieć o tym, że awans uzyskała po znajomości. Jeden z jej kolegów po fachu okazuje się samcem alfa, którego każdy się boi… ona też powinna. Mężczyzna zechce zawładnąć jej życiem.

Gdy Kaja wyjeżdża służbowo, a Sonia musi zostać sama w nowym domu, zaczynają dziać się niepokojące rzeczy. W ogrodzie psy wykopują worek pełen kości. Policja, choć niechętnie, zajmuje się badaniem ludzkich szczątków. Sonię niepokoi również pojawienie się chłopca z sąsiedztwa – małego Filipa, który jest zaniedbany i głodny. Co więcej, Sonia odkrywa na strychu domu tajemnicze obrazy. Mroczne, brutalne, niepokojące…

Czy mają one coś wspólnego z ostatnimi wydarzeniami? Czy Sonia jest bezpieczna tam, gdzie się znajduje? Jaką tajemnicę skrywają mieszkańcy osady Białe?

Książka „Sprawdź, czy ktoś za tobą nie stoi” to naprawdę dobry thriller. Choć zapewnia rozrywkę, wciąga czytelnika w wir tajemnic i zmusza do tego, by wspólnie rozwiązywać zagadkę, to jednocześnie porusza temat bezradności, podporządkowania, układów i przemocy.

Przystępny język i lekki styl to cechy, które sprawiają, że przez książkę się płynie. Dla mnie była to lektura na jeden wieczór – i nie uważam tego za minus! Bawiłam się przy niej świetnie, dałam wciągnąć się w tajemnice Kotliny Kłodzkiej, a zakończenie sprawiło, że chcę więcej i więcej! Jestem ciekawa, jak potoczą się losy Soni i Kariny. Mam apetyt na więcej!

 


15 komentarzy:

  1. Mocna książka. Dużo w niej zagadnień, zagadek oraz smaczków. Przesycona kolorem i fajnym klimatem. Można tylko polecić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa powieść a przede wszystkim bardzo fajny klimat. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajna produkcja, powieść również wywarła na mnie duże wrażenie

    OdpowiedzUsuń
  4. SPRAWDŹ, CZY KTOŚ ZA TOBĄ NIE STOI - ja za tym zdaniem coś jeszcze innego widzę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy artykuł opowiadający ciekawą historię. Bardzo mi się to podoba. oby więcej takich wpisów.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna produkcja. Polecam wpis ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zakochałem się w tej książce od pierwszych słów, przeczytana w jeden wieczór :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dobra recenzja, czekam na kolejne!

    OdpowiedzUsuń

Pisząc komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych.