piątek, 20 stycznia 2017

PIOTREK W WATYKANIE! - WYJĄTKOWY PRZEWODNIK!





Watykan to najmniejsze państwo świata pod względem powierzchni i najmniejsze niepodległe państwo pod względem ludności. Watykan to również siedziba najwyższych władz Kościoła katolickiego, gdzie rezyduje papież. Obywatele Watykanu to głównie dostojnicy kościelni, księża, zakonnice i Gwardia Szwajcarska. To wyjątkowe państwo kryje ogrom tajemnic, piękne zabytki, pełne jest wspaniałych miejsc. 

"Piotrek w Watykanie" nie jest zwykłym przewodnikiem. Dlaczego? Po tym przepięknym państwie, oprowadzi Cię drogi czytelniku, czternastoletni Piotrek - chłopiec, który wraz z rodzicami mieszka  w Rzymie. W sposób prosty, ciekawy, ale przede wszystkim przystępny dla dzieciaków, które być może dopiero zaczynają etap podróży w swoim życiu, opowie o sekretach, przekaże pełen zasób ciekawostek. 

Przed sięgnięciem po "Piotrka w Watykanie" myślałam, że nic mnie już nie zaskoczy. W końcu podróż do Watykanu mam już za sobą,
w szkole również uczono mnie na ten temat. Wydawało mi się, że będzie to pozycja głównie dla młodszych czytelników, a zarazem nieletnich pasjonatów podróży. Jakże wielkie było moje zdziwienie, gdy okazało się, że książka jest pełna tylu ciekawostek, o których nawet nie miałam pojęcia!


 Wiedzieliście, że Żołnierzami Gwardii Szwajcarskiej mogą być tylko obywatele Szwajcarii, katolicy, którzy mają od 19 do 30 lat, nie są żonaci, a ich wzrost nie może przekraczać 174cm?  A jakby tego było mało ich charakterystyczne stroje są szyte na miarę i... UWAGA! - podobno zaprojektował je sam Michał Anioł. 
  
A wiecie, że Bazylikę w Watykanie zbudowano w miejscu, gdzie św. Piotr poniósł męczeńską śmierć na krzyżu? (głową w dół, ponieważ nie czuł się godny umierać jak jego mistrz - Jezus)

Ten przewodnik udowodni wam, że wybór papieża wcale nie jest taką prostą sprawą. Przytoczy niesamowite fakty z życia artystów takich jak Michał Anioł. Będzie wspaniałą wędrówką przez muzea i przepiękne obiekty architektoniczne Watykanu. Jednak przede wszystkim będzie wspaniałą zabawą. Przewodnik wzbogacony jest o ćwiczenia, które z pewnością wpłyną na zapamiętywanie niektórych faktów, słowniczek najważniejszych pojęć na końcu książki oraz zestawów puzzli. Uważam, że to zaintryguje najmłodszych
i zachęci ich do wspólnego zwiedzania!  


Podsumowując, "Piotrka w Watykanie" uważam za godną polecenia publikację dla młodszych, ale nie tylko. Myślę, że podczas czytania
i wykonywania zadań rodzice również będą mieć wielką frajdę.  To wyjątkowy przewodnik - drugiego takiego nie znajdziecie. Mądry, ciekawy, pięknie i starannie wydany, ale przede wszystkim warty uwagi. Obowiązkowa pozycja dla starszych i młodszych podróżników.


Za możliwość lektury dziękuję Wydawnictwu Ekwita 

2 komentarze:

  1. Fajna ksiązka, tylko, że akurat nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie moje klimaty, więc tej książki nie przeczytam. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Pisząc komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych.