niedziela, 14 sierpnia 2016

SERYJNY MORDERCA W MŁODZIEŻOWEJ KSIĄŻCE?





Nastoletnia Beatrice Washington po terapii odwykowej wychodzi z ośrodka. Alkohol i narkotyki nieźle namieszały jej w życiu. Teraz jest już czysta. Wychodzi i chce zacząć od nowa. Mimo wszystkich pokus stara się prowadzić normalne życie. Jednak w ośrodku odkryła pewien dziwny dar. Jeśli rysuje w czyjejś obecności przelewa na papier myśli tej osoby z największymi detalami. 

"Od zawsze potrafiłam narysować wszystko, co zobaczyłam, ale teraz...to, co przenoszę na papier, wydaje się istnieć w głowach różnych ludzi, a potem wyskakuje nagle także i w mojej!"

Tymczasem miastem wstrząsają makabryczne zbrodnie. Gwałty, seria okrutnych morderstw na tle seksualnym, których ofiarami padają młode dziewczyny. Trwa śledztwo, ale policja nie ma żadnych tropów. Bea postanawia wykorzystać swój dar. Chce pomóc w schwytaniu gwałciciela-mordercy. Kto jeśli nie ona? Nikt inny nie dysponuje takim talentem. Pragnie pomóc za wszelką cenę, nawet za cenę swoje bezpieczeństwa. Czy to dobry sposób na odkupienie win? Czy Bea odnajdzie sprawcę i wyjdzie z tego cało?
"Szkic" to pierwsza powieść Olivii Samms otwierająca cykl Kroniki śledcze Bei. To doskonałe połączenie thrillera, kryminału, powieści paranormalnej z młodzieżówką. Seryjny morderca grasujący w miasteczku, prywatne śledztwo i niepokojące rysunki. Cała historia utrzymana w niepokojącym klimacie jest bardzo wciągająca. Przyznaję się, że nie przewidziałam zakończenia. Wszystkie typowane przeze mnie osoby, które mogłoby być mordercą - były czyste. Czy marny ze mnie detektyw, czy może autorka naprawdę umie wprowadzić czytelnika w błąd, by potem zaskoczyć? Sprawdźcie koniecznie!

Bohaterowie książki to nastolatki, a główna bohaterka jest nieschematyczną bad girl - z czym jeszcze się nie spotkałam. Ćpunka główną bohaterką? 

"Szkic" to przyjemna młodzieżówka, dość krótka, więc idealna na letni, nieco zimny już wieczór. Chwilami potrafi zmrozić krew w żyłach! Idealna dla fanów "Naznaczonych" Barnesa. Mnie porwała! Nie mogę doczekać się kolejnych części serii, które przeczytam z ogromnym zaciekawieniem. 



Za możliwość lektury dziękuję 


8 komentarzy:

  1. Jeszcze chyba nie czytałam czegoś podobnego, a już tym bardziej książki o osobie uzależnionej ;) Chętnie się z nią zapoznam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta książka chyba mnie śledzi, bo wszędzie mi się przewija, a to znak że musze ją koniecznie przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka wydaje się być oryginalna. Ćpunka główną bohaterką... To może być ciekawe. ;)

    Pozdrawiam,
    Czytanie Naszym Życiem

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale oryginalna fabuła! Koniecznie muszę przeczytać tę książkę. Nie miałam jeszcze styczności i taką młodzieżówką :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Och, nie słyszałam wcześniej o tej książce, ale po twojej recenzji mam na nią ogromną ochotę! Uwielbiam kryminały, a połączenie z młodzieżówką wydaje się naprawdę niekonwencjonalne :D

    OdpowiedzUsuń
  6. O tak! Zapisuje ten tytuł i będę go wypatrywać w bibliotece!
    Pomysł na książkę jest w moim typie! <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie do końca mnie przekonywał ten tytuł, gdy gdzieś tam się natknęłam na wzmianki o nim, ale po Twojej recenzji w końcu jestem bardziej zaintrygowana, więc może sięgnę. ;)
    Pozdrawiam,
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Fabuła zapowiada się naprawdę ciekawie! Lubię takie książki z niepokojącym klimatem, więc myślę, że ta również mogłaby mi się spodobać ;)

    OdpowiedzUsuń

Pisząc komentarz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych.